Позакласна робота

День цивільного захисту в школі

Проводиться згідно розробленого мною плану. В цьому дійстві задіяна вся школа, включаючи технічну службу.
8.00 - нарада членів штабу ЦЗ школи
8.15 - нарада з класними керівниками
10.10 - нарада з учителями-предметниками
11.15 - евакуація школи в захисні споруди (ядерна загроза)
12.20 -  евакуація школи (хімічна атака)
13.15 - виховна година
13.45 - теренова гра: гра-Квест для старшокласників 
             середні класи глядачі
             гра-Квест з легендою  для 2-5 класу
14.30 - лінійка "Підведення підсумків Дня ЦЗ в школі"
Гра-Квест для старшокласників 
1 етап. Протипожежна безпека
2 етап Одягання протигазів, ЗЗК
3 етап Вікторина
4 етап Виготовлення ватно-марлевої пов’язки
5 етап Медико-санітарна підготовка
6 етап Естафети "Перенесення потерпілого різними способами"
Час гри - 30 хвилин. кожен етап триває 5 хв., після кожного етапу звучить сигнал про перехід на наступний етап.
Вікторина  (10-11 класи)
День цивільної оборони в школі
1.    Що таке надзвичайні ситуації? Які загрози вони становлять?
-         НС – це порушення нормальних умов життя та діяльності людей на об’єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією. НС може призвести до загибелі людей або втрати значних матеріальних цінностей.
2.    Які є види та уражальні фактори хімічної зброї? Що необхідно робити під час застосування ворогом хімічної зброї або під час хімічної аварії?
-         Головними  компонентами є бойові отруйні речовини (ОР), засоби їх доставки і застосування (носії), прилади керування. ОР споряджаються ракети, авіаційні бомби, артилерійські снаряди і міни. Після застосування ОР можуть перебувати в пароподібному, аерозольному або краплинно-рідкому станах.
-         Чимшвидше захистити органи дихання та шкіру; чимшвидше покинути заражену територію.
3.    Принцип дії боєприпасів обємного вибуху?
-         Боєприпаси об'ємного вибуху — боєприпаси, принцип дії яких заснований на фізичному явищі — детонації, що виникає в сумішах пальних газів з повітрям.
4.    Назвіть заходи безпеки при поводженні з вибухонебезпечними предметами?
-         1). Негайно повідомте чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту.
-         2). Не підходьте до предмету, не торкайтеся і не пересувайте його, не допускайте до знахідки інших людей.
-         3). Припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмету.
-         4). Не користуйтеся засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).
-         5). Дочекайтеся прибуття фахівців, вкажіть місце знахідки та повідомте час її виявлення.
-         Пам’ятайте! Одна з основних причин нещасних випадків з вибуховими пристроями – грубе порушення елементарних правил безпеки.
5.    Які є надзвичайні ситуації мирного часу?
-         НС природного характеру – небезпечні геологічні, метеорологічні, гідрологічні явища, деградація ґрунтів чи надр, пожежі в природних екосистемах, зміни стану повітряного басейну, інфекційна захворюваність та масове отруєння людей, інфекційні захворювання сільськогосподарських тварин, масова загибель диких тварин, ураження сільськогосподарських рослин хворобами та шкідниками та ін
-         НС техногенного характеру – транспортні аварії (катастрофи), пожежі, неспровоковані вибухи чи їх загроза, аварії з викидом (загрозою викиду) небезпечних хімічних, радіоактивних, біологічних речовин, раптове руйнування споруд та будівель; аварії на інженерних мережах і спорудах життєзабезпечення, електроенергетичних системах, аварії в системах нафтогазового промислового комплексу, на очисних спорудах, гідродинамічні аварії на греблях, дамбах та ін
-         НС соціально-політичного характеру, пов'язані з протиправними діями терористичного і антиконституційного спрямування - збройні напади, захоплення і утримання важливих об'єктів або реальна загроза вчинення таких акцій; збройні напади, захоплення і утримання атомних електростанцій або інших об'єктів атомної енергетики або реальна загроза вчинення таких акцій; замах на керівників держави та народних депутатів України; напад, замах на членів екіпажу повітряного або морського (річкового) судна, викрадення або спроба викрадення, знищення або спроба знищення таких суден; захоплення заручників з числа членів екіпажу чи пасажирів, встановлення вибухового пристрою у громадському місці, установі, організації, підприємстві, житловому секторі, на транспорті; зникнення або викрадення озброєння та небезпечних речовин з об'єктів зберігання, використання, переробки та під час транспортування; виявлення застарілих боєприпасів, аварії на арсеналах, складах боєприпасів та інших об'єктах військового призначення з викидом уламків, реактивних та звичайних снарядів, нещасні випадки з людьми та ін.
6.    Що необхідно робити під час застосування ворогом біологічної зброї?
-         Суворо додержувати вимог медичної служби ЦО;
-         Не порушувати харчовий режим;
-         Утримувати чистоту осель, місць загального користування;
-         Суворо дотримуватись вимог особистої гігієни.
7.    Які Ви знаєте сучасні звичайні засоби ураження?
-         Осколкові боєприпаси;
-         Кумулятивні боєприпаси;
-         Боєприпаси обємного  вибуху.
8.    Назвіть приміщення сховищ за призначенням?
-         Відсіки для населення;
-         Пункти управління;
-         Медичні кімнати;
-         Фільтровентиляційні приміщення;
-         Санвузли;
-         Харчоблоки;
-         Службові приміщення.
9.    Що таке надзвичайні ситуації воєнного часу? Які загрози вони становлять?
-         Застосування противником зброї масового ураження (ядерна, хімічна, біологічна)
10.                       Які є ура жальні фактори ядерної зброї?
-         Ударна хвиля;
-         Світлове випромінювання;
-         Проникаюча радіація;
-         Електромагнітний імпульс;
-         Радіоактивне зараження місцевості.
11.                       У чому полягають особливості дії нейтронних боєприпасів?
-         Основний чинник – проникаюча радіація, ударна хвиля
-         Потужніший за атомний у 10 разів
12.                       У чому виявляється уражальна дія запалювальної зброї на людей? Охарактеризуйте напалму та пірогель.
-         Опіки шкіри, шляхів дихання
-         Тепловий удар
-         Механічний вплив вогневого шторму
-         Позбавлення можливості дихати внаслідок вигорання кисню
-         Напалми – запалювальні суміші на основі нафтопродуктів
-         Пірогелі – металізовані суміші
13.                       Що таке біологічна зброя? Які загрози вона становить?
-         Основу БЗ становлять хвороботворні мікроорганізми і вироблювання деякими бактеріями отрути, комахи шкідники
-         Вона масово знищує живу силу, сільськогосподарські тварини і угіддя, псує деякі військові матеріали і спорядження
14.                       Що таке тероризм? Як йому протидіяти?
-         Тероризм – це дія людини ( групи людей), спрямовання на домагання своїх злочинних цілей шляхом залякування цивільного населення (уряду) протиправними діями, в основі яких лежить створення надзвичайних ситуацій різного масштабу та глибини
-         Спостережливість
-         Комунікація зі спецслужбами
-         Правильна поведінка в натовпі
15.                       Які заходи включає захист населення в надзвичайних ситуаціях?
-         Оповіщення
-         Протирадіаційний та протихімічний захист
-         Укриття в захисних спорудах
-         евакуація
16.                       Чим відрізняються протирадіаційні укриття від  найпростіших укриттів?
-         протирадіаційні укриття захищають, а найпростіші – послаблюють дію ура жальних чинників зброї масового ураження

Підготував вчитель Захисту Вітчизни Білоославської ЗОШ І-ІІІ ст. Дідик Василь Михайлович

Немає коментарів:

Дописати коментар