Мої проекти


Положення
 проведення  Районного збору активістів Всеукраїнської дитячо–юнацько військово–патріотичної гри «Сокіл»(«Джура»)–
«Джура – 2014»
1. Загальні положення
      Районний збір дитячо–юнацької військово–патріотичної гри «Сокіл»(«Джура») (надалі – гра «Джура») є базовою формою позакласної спортивно–оздоровчої роботи, початкової військової та фізичної підготовки, ідейно–політичного, морально–психологічного, національно-патріотичного та духовного виховання учнівської молоді, прогресивною формою учнівського самоврядування.
2. Мета та завдання
2.1. Метою Районного збору активістів гри «Джура» – збору кращих роїв шкіл Надвірнянського району (надалі – збір «Джура – 2014») є реалізація завдань гри «Джура» щодо поширення військово–спортивного та національно–патріотичного виховання серед української молоді на основі козацьких традицій, надання методичної допомоги в самоорганізації дитячих колективів та подальшого впровадження в педагогічну практику учнівського самоврядування.
2.2 Завдання збору:       
фізичне, соціальне, розумове та духовне виховання української молоді на основі народної педагогіки козацьких морально–світоглядних цінностей;
вшанування геройського чину всіх борців за незалежність Української держави;
формування серед молоді засад здорового способу життя засобами туризму, краєзнавства, фізкультури і спорту;
популяризація серед молоді туризму і краєзнавства, військово–прикладних видів спорту, українських національних видів єдиноборств, активного дозвілля, вивчення історії визвольних змагань та української військової традиції.
2.3 Виконання завдань збору «Джура – 2014» полягає у проведенні комплексних ройових ігор військово–спортивного, культурно–інтелектуального та патріотичного спрямування, в ході яких відбувається відбір кращих роїв та визначення переможців.
2.4. Рої навчальних закладів формуються і беруть участь у зборі згідно "Положення про дитячо–юнацьку військово–патріотичну гру «Сокіл» (,,Джура”), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13.06.2012 р. № 697 та зареєстрованого Міністерством юстиції України від 03.07.2012 № 1094/21406, а також відповідно до цих Умов.
2.5. Ідейні принципи збору «Джура – 2014» виходять із лицарського покликання «Служіння Богові, Батьківщині, ближнім»:
 Бог і Україна.
 Добре діло – найкращий дар один одному.
 Здоровий спосіб життя, духовне здоров’я підростаючого покоління, плекання основ патріотичного духу, успішне навчання, розвиток туристсько–спортивних та військово–спортивних навичок – запорука успішного виховання майбутніх громадян України

3. Термін і місце проведення
           Збір «Джура – 2014» проводиться на базі Білоославської ЗОШ І-ІІІ ступенів та теренах Білоославського лісництва в ур. Дремблюшка з 02  по 06 червня 2014 року. (Або буде повідомлено додатково).
4. Керівництво
           Загальне керівництво підготовкою та проведенням збору «Джура – 2014» здійснює відділ освіти Надвірнянської РДА.
           Безпосередня організація та проведення збору «Джура – 2014» покладається на дирекцію Білоославської ЗОШ І-ІІІ ступенів, що затверджує Головну суддівську колегію (ГСК) та Головний штаб (ГШ). Головний штаб формує склад Таборової старшини (ТС).
5. Учасники «Джури – 2014»
5.1. Учасниками  гри можуть бути виключно учні 10-х класів загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ступенів Надвірнянського району.
5.2. Рій складається із учасників одного віку:  15–16 років (10 класи). Склад рою – 8 осіб: 6 дітей (не менше 2-х дівчат) та 2 керівники (викладач ЗВ та педагог-організатор). В кожному рої вибирається провідник – Ройовий.
5.3. У зборі «Джура – 2014» можуть брати участь рої загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів, клубів, дитячо–юнацьких громадських організацій.
5.4. Учні ліцеїв з підвищеною військово–спортивною підготовкою та Білоославської ЗОШ І-ІІІ ступенів беруть участь у зборі поза заліком.
 Керівник делегації та виховник рою призначаються наказами директорів шкіл. На керівника делегації та виховника покладається відповідальність за збереження життя та здоров’я учасників. Керівник або виховник рою, можуть залучатися до суддівства та роботи секретаріату за рішенням ГСК,  ГШ та ТС.

6. Програма збору «Джура – 2014»
         Збір носить навчально–тренувальний прикладний характер.
з/ п
НОМІНАЦІЯ
КАТЕГОРІЯ
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО–МИСТЕЦЬКИЙ  КОМПЛЕКС
«КОЗАЦЬКІ  ЗАБАВИ»
1.
Творчо–мистецький звіт «Ватра»
заліковий
2.
Інтелектуальна гра–вікторина «Відун»
заліковий
3.
Інтелектуально–творча гра за методикою квестів «Пластун»
заліковий
4.
Конкурс звітів про Добре діло
заліковий
ФІЗКУЛЬТУРНО – СПОРТИВНИЙ КОМПЛЕКС
«КОЗАЦЬКИЙ ГАРТ»
5.
Народна боротьба «Нахрест»
заліковий
6.
Звитяжні змагання «Лава на лаву»
участь
ТУРИСТСЬКО–СПОРТИВНИЙ КОМПЛЕКС
«КОЗАЦЬКИМИ  СТЕЖКАМИ»
7.
Туристсько–спортивна смуга перешкод за козацькою легендою
заліковий
8.
Одноденний туристсько–краєзнавчий похід «КОЗАЦЬКИЙ  РЕДУТ»
участь
ВІЙСЬКОВО–ПРИКЛАДНИЙ КОМПЛЕКС
 «КЗАЦЬКА  ЗВИТЯГА»
9.
Конкурс строю та пісні «Впоряд»
заліковий
10.
Стрільба із пневматичної зброї
заліковий
11.
Тактична гра на місцевості з елементами топографії та орієнтування «Теренова гра»
участь
12.
Вивчення матеріальної частини автоматичної зброї (розбирання та збирання АК–74)
заліковий
13.
Таборування (бівак)
заліковий
МЕДИЧНО–РЯТУВАЛЬНИЙ  КОМПЛЕКС
«КОЗАЦЬКА  БЕЗПЕКА»
14.
Надання першої долікарської допомоги та транспортування порерпілого «Рятувальник»
заліковий
15.
Використання індивідуальних засобів захисту в надзвичайних ситуаціях (протигазів, хімічного захисту)
участь
16.
Гасіння умовної пожежі
демонстрація
(пожежна команда)

ЩОДЕННО:   7-00    Вставання
                           7-05 – руханка
                           7-45 – ранковий туалет
                           8-30 – молитва, ранковий наказ
                           9-00 – сніданок
                           9-45 – збірка, інструктаж
                           10-00 – заняття-змагання по куренях
                           13-00 – обід, пообідня перерва
                           15-00 – теренова гра
                           17-00 – підвечірок
                           17-30 – змагання
                           19-00 – вечеря
                           19-45 – підготовка виступів до ватри
                           21-00 – тематична ватра
                           21-45 – засідання ГСК
                           22-30 – вечірній наказ, молитва
                           22-45 – вечірній туалет
                           23-00   7-00 – нічна тиша
         У перервах між змаганнями та конкурсами проводяться семінари ройових, виховників рою, керівників команд, ватри (тематичні диспути, дискотеки та демонстрація відеофільмів), гутірки (тематичні виховні бесіди та семінари), спортивні ігри, забави тощо.
         6.1. В рамках збору «Джура – 2014» будуть проведені змагання за видами та конкурси.
         Впоряд – 5 хв..
         1. Творче завдання (до 12-ти балів)
Час виконання – 3 хв.
Кількість учасників – 5 чол.
Умови: монолітний показ різноманітних елементів стройової підготовки в складі рою.
         2. Обов’язкове завдання (до 12-ти балів)
Час виконання – 2 хв.
Кількість учасників – 5 чол.
Поділяється на три частини:
         1. Оцінка зовнішнього вигляду, одностроїв (до 4-х балів);         
         2. Зорганізованість та якість виконання стройових прийомів та руху без зброї згідно програми ЗВ 10 клас (до 4-х балів);
         3. Марш стройовим кроком із виконанням маршової патріотичної пісні (до 4-х балів).
         Народна боротьба «Навхрест» (українська народна боротьба–гра на «дужання», не потребує особливої попередньої спеціальної підготовки). Змагання особисто–ройові. Від рою виставляються на змагання 3 учасники. Змагання проводиться серед юнаків. Умови: учасники обхоплюють один одного руками через плече «нахрест», руки – «в замок». Заборонено: виставляти великий палець із «замка», підніжки та підсічки. Час – 2 раунди по 2 хв. Перемагає той, хто «подужав» супротивника за обмежувальну лінію кола. За порушення правил – дискваліфікація. Змагаються за олімпійською системою.

         Туристсько–спортивна смуга перешкод.
         Смуга перешкод з використанням козацької легенди.
         Умови проведення
         1. Змагання проводяться на дистанції козацька командна смуга перешкод.
         2. Довжина дистанції до 500 м.
         3. Перепад висот до 100 м.
         4. Етапи смуги розміщені в коридорі, промаркованому обмежувальною стрічкою.
         5. Всі етапи на початку та кінці обладнані контрольними лініями.
         6. Старт та фініш суміщені.
         7. Стартовий інтервал близько 10 хв., остаточний інтервал буде вказаний за 1 год. до початку старту першої команди.
         8. Порядок старту визначається жеребкуванням.
         9. Кожен етап буде обладнано згідно схеми та опису дистанції.  З порядком та умовами проходження, штрафами команди будуть ознайомлені напередодні (за 12 год. до старту).
         10. Склад команди 3 чол., із них 1 дівчина. 4-й представник команди являється «бігунком», несе командну картку, слідкує за записами суддівської колегії, йому категорично заборонено втручатися в дії команди.
         11. Команда прибуває на початок дистанції за 10 хв. до старту.
         12. Команда долає етапи за порядком, визначеним ГСК.
         13. Вид заліку – час та штрафи.
         14. Штрафи на дистанції ставляться        відповідно до заліку,  визначеному ГСК, вони є еквівалентними часу (напр. 1 бал. = 30 сек.)
         14. Вище місце займають рої з меншим часовим результатом (час проходження дистанції + часовий еквівалент технічних штрафів). При рівності часових результатів вище місце займає рій з меншим технічним штрафом. Інші варіанти будуть визначені ГСК напередодні.
Можливі перешкоди та етапи:
1.     Маятник.
2.     Подолання заболоченої місцевості по жердинах.
3.     Подолання заболоченої місцевості по купинах.
4.     Переправа через річку (яр) по колоді.
5.     Підйом – траверс – спуск по схилу.
6.     Переправа через річку вбрід.
7.     Рух по–пластунські через коридор з обмеженою висотою (підлаз).
8.     Рух на фініш гусячим кроком
9.     В смугу перешкод можуть бути включені козацькі завдання – «Сюрпризи» (наприклад, стрільба із саморобного лука, визволення полоненого тощо).
          Стрільба – виконання стрільб з пневматичної гвинтівки.          Стрільба по мішені №6 або №8  для пневматичного пістолета на дистанції 10 метрів.
Час стрільби – 5 хв.
Кількість учасників – 2 (хлопець-дівчина).
Кількість позицій для стльби – 2.
Пострілів – 8 (3–прістрілочні, 5–залікових)
Мішеней – 2 (пристрілочна – П, залікова – З),
Положення – лежачи з упору.
         Гра «Пластун» - комплексна командна інтелектуально–екстремальна гра з військово–спортивними та туристичними елементами та використанням методик гри «Квест».
         Теренова гра – тактична гра на місцевостці
         «Рятівник» - змагання з надання першої долікарської допомоги та елементи рятувальних робіт.
        
         1. Теоретичний тур (можливі завдання):
         правила надання першої допомоги при опіках, тепловому та сонячному ударі, відмороженнях, переохолодженні, ураженні електричним струмом, утопленні, тривалому здавленні окремих частин тіла, гострому болі в животі, отруєнні хімічними продуктами, їжею, грибами, ягодами, укусах отруйних змій, комах та пауків тощо.
         2. Практичний тур (можливі завдання):
         штучна вентиляція легень, непрямий масаж серця, накладання пов’язок на голову, передпліччя, ліктьовий, плечовий, колінний, гомілкостопний суглоби, накладання джгута на стегно.
         Кожну помилку суддя вказує команді та про (штраф)  сигналізує підняттям руки, секретар заносить результати у протокол.
         3. Після виконання завдань команда проходить швидкісний етап:
         накладання шини з підручного матеріалу (при переломах плеча, передпліччя, стегна, гомілки) та транспотування потерпілого вбрід через річку на ношах, виготовлених із двох жердин та двох брезентових курток (штормовок) або шматка брезенту. Потерпілий визначається командою, йому заборонено виконувати будь–які дії, що полегшують роботу команді.
         Штрафи: заступ обмежувальної лінії–1 бал, рух поза обмежувальною лінією–10 балів, падіння–3 бали, торкання потерпілим рельєфу або поверхні води будь–якою частиною тіла при транспотртуванні на ношах–1 бал, потерпілий надає допомогу команді–3 бали, невірні дії супроводжуючого (супроводжуючий знаходиться на відстані, що не дозволяє контролювати стан потерпілого–3 бали.
         Один бал прирівнюється до 10 сек. часу.
         Витратні матеріали суддівські.
         Враховується час виконання завдань, проходження швидкісного етапу та штрафні бали.
         Команда, що перевищила ліміт часу, отримує штраф 30 балів.

         6.2. Конкурсні види:
      Гра «Відун» - інтелектуальні змагання з історії України, доби козаччини, українських військових формувань різних епох, сучасних збройних сил України по системі «Брейн–ринг», «Що?», «Де?», «Коли?» та ін.
      Ватра («У колі друзів») – представлення творчо–мистецького звіту рою (мистецька композиція).
     Бівак. Таборування – обов’язкові атрибути (хоругва, емблема, назва), біля яких повинно бути організоване чергування, оцінка побуту, чистоти, доцільності розміщення, дотримання санітарно–гігієнічних норм, стан спорядження, особистих речей, посуду тощо.          Конкурс проводиться протягом усіх днів перебування.
         Час огляду таборів – відповідно до програми.
         Командам виставляються штрафні бали:
       чистота табору (до 2-х балів);
       постановка табору (до 3-х балів);
       дотримання режиму та розпорядку дня (до 10-ти балів);
       стан та наявність предметів особистої гігієни (до 5-ти балів);
       стан зберігання ососбистих речей та посуду (до 5-ти балів);
       наявність миючих та дезинфікуючих засобів (до 2-х балів);
       гігієна зберігання харчових продуктів  (до 5-ти балів);
       наявність поліетиленових технічних мішків для сміття та своєчасність їх видалення у контейнери (до 3-х балів);
       фіксація місця перебування учасників таборування (до 5-ти балів).
Переможець визначається за найменшою сумою штрафних балів.
     Конкурс звітів про завдання відповідно ідейних принципів лицарства (проводиться у формі теренової гри)
7. Документація та терміни її подання
         7.1. Підтвердження (попередня заявка) про участь у зборі «Джура – 2014» надсилається на адресу відділу освіти або коменданту.
Перед подачею підтвердження (попередньої заявки) команди повинні виконати завдання:
 придумати атрибутику команди (детальніше у додатку): назва, відзначка, ройовий клич–девіз, ройове гасло–позивний, прапорець встановленої форми із своїми барвами, типова форма – однострій (обов’язковим елементом однострою є сорочка-вишиванка).
Для участі у спортивних та польових змаганнях слід використовувати спеціальний одяг.
Виконати завдання відповідно до ідейних принципів лицарства «Служити Богові, Батьківщині, ближнім»:
Бог і Україна - проведення патріотичного чи духовно-релігійного заходу на рівні своєї школи, мікрорайону, села тощо.
Добре діло - виконання ройового Доброго діла із організацією, що реалізовує благодійні проекти, кампанії із залученням волонтерів.
         Іменні заявки команд за встановленою формою (див. додаток),  подаються в мандатну комісію в день заїзду на місце проведення збору до отримання місця на розміщення біваку у коменданта.
         Разом з іменною заявкою у мандатну комісію необхідно подати такі документи:
         медичні довідки про санепідемоточення та щеплення на кожного учасника за формою 079/(о);
         санітарні (медичні) книжки на керівників.

         7.2. Виїзд на місце проведення збору «Джура – 2014» лише за викликом Угринчука І.М..
8. Умови прийому та розміщення команд
          8.1. На місце проведення збору «Джура – 2014»  (с. Білі Ослави Надвірнянського району)  02 червня 2014 року команди прибувають самостійно. (Або інше місце і дата проведення).
         8.2. Команди розміщуються в польових умовах (наметах). Місце встановлення наметів, облаштування біваку вказує комендант. Самостійно займати місце на території проведення збору категорично заборонено. Команди повинні мати все необхідне спорядження для організації польового табору.
         8.3. Харчування учасників буде організовано централізовано. Про самостійне приготування їжі командам буде оголошено додатково у виклику команди.
         8.4. У день закінчення збору «Джура – 2014» 06 червня 2014 року команди повинні залишити чистою територію польового табору та здати її коменданту.
.
9. Підведення підсумків
9.1. Загальний підсумок не підводиться. Визначаються переможці та призери в окремих видах програми та 10 кращих роїв за підсумком кількості призових місць.
9.2. Результати оголошуються в кінці кожного етапу змагань та опубліковуються.
10. Нагородження переможців
10.1. Команди, які посіли 1, 2, 3 місця нагороджуються Дипломами, цінними подарунками.
10.3. Учасники команд–переможниць нагороджуються Дипломами.

11. Фінансування
11.1. Витрати на відрядження Головної суддівської колегії, Головного штабу, організацію семінару суддів, проведення змагань та нагородження, харчування учасників здійснюється за рахунок коштів організаторів та  інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством.
11.2. Витрати, пов’язані з відрядженням та участю команд в змаганнях (проїзд до місця змагань та у зворотному напрямку, відрядження керівників, перевезення вантажу, харчування в дорозі, матеріально-технічне укомплектування команди, придбання необхідного спорядження та одностроїв, виготовлення атрибутики, медичне страхування учасників на період змагань) здійснюються за рахунок асигнувань, передбачених у відповідних бюджетах державних адміністрацій та  інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством. 


додаток

Ройові атрибути
1.     Назва. Має мати героїчний, козацький, патріотичний зміст. Найкраще, використовувати зооморфні мотиви, гумористичні, історико–героїчні, подекуди і фантастичні образи, зокрема з фольклору: Нічні кажани, Волоцюги, Гайдамаки, Сіроманці, Котигорошки, Чорні вершники, Чорні запорожці, Залізні вовки.
2.     Мета: створення збірного образу, який би сприймали члени рою як частинку себе, і це б мотивувало їх спільно наслідувати свій ідеал, співдіяти у досягненні перемоги.
3.     Відзначка - схематичне, символічне зображення назви. Форма: білий круг з чорним колом. В середині чорне зображення.
4.     Ройовий клич-девіз. Має відображати лицарсько-воїнську, козацьку філософію, світогляд, ідеали. Можна використати народні приказки чи прислів’я, латинські вислови: «Двічі не вмирати», «Або пан, або пропав», «Краще вовком згинути, аніж жити псом», «Зі щитом або на щиті». Мета – клич має ідейно об’єднувати всіх членів рою, спрямовувати їх на якусь позитивну поведінку.
5.     Ройове гасло–позивний: напр. «Пугу–Пугу – козаки з лугу» чи «Сонце сходить – буде день». Мета – використання під час змагань, зокрема теренової гри, «Квесту» для зв’язку зі своїми.
6.     Прапорець встановленої форми із своїми барвами.
Прапорець — це полотняний або сатиновий квадрат розмірами 75x75 см. Він складається з двох чи трьох барв. На правій (лицевій) стороні прапорця у естетично гарному місці нашивається відзнака рою, висотою 25 см. На тій же стороні розміщуємо симетричний напис назви рою. Розміри букв по висоті – 10 см. На лівій (зворотній) стороні прапорця не поміщуємо ніяких нашивок. Прапорець носиться прикріпленим до держака довжиною 180 см та діаметром 3 см.
Барви рою – будь-які два чи три кольори, вибрані роєм. Можна використовувати не тільки для прапорця, але і для інших потреб ідентифікації рою. Основна барва для всіх учасників гри «Джура» – малинова. Її можна використовувати як одну з барв рою, але не як основну, а додаткову, яка виконує функції тла (фону).
7.     Типова форма – Однострій. має бути простий у виготовленні з елементами козацької тематики та традиції, основний елемент – сорочка–вишиванка. Представники команд, які представляють молодіжні та козацькі організації чи шкільні установи, де є визначено однострої, можуть використовувати їх для представлення себе під час гри. Для участі у спортивних та польових змаганнях слід використовувати спеціальний одяг.
Для виготовлення однострою можна використати елементи обмундирування української армії чи силових структур різних часів.







                                                                     
          
І М Е Н Н А   З А Я В К А

__________________________________________________________________   
(назва школи)
На участь у районному зборі військово-патріотичної гри «Джура – 2014) 

№ п/п
Прізвище, ім’я,
по батькові учасника
Рік народження
Клас
Дозвіл лікаря, печатка
1




2




3




4




5




6





Керівник команди                            ____________________________
                                                                                 (прізвище, ім’я, по батькові)

Виховник                                          ____________________________
                                                                 (прізвище, ім’я, по батькові)
            
Всього допущено до збору - _______________________________       чоловік
                                                                            (прописом)


Печатка диспансеру,
лікувального закладу                                  Лікар                          _____________
                                                                                                          


Печатка
навчального закладу                            Директор                   ____________


Програма
районного зльоту учасників військово-патріотичної гри «Джура»
                          Заїзд учасників     (до 8-30 год.)
                          Відкриття змагань   (9-00 – 9-30 год.) перша половина жовтня
-         Молитва
-         Урочисте підняття прапора, гімн України
-         Побажання гостей
-         Програма гри
-         Техніка безпеки «Таборовий правильник»

              Нарада суддів   (8-30 – 9-00 год.)
                         Теренова гра-змагання «ЗНАКИ МАНДРІВНИКА» (9-00 – 13-00 год.)
__________________________________________________________________________
1-й етап             Одягання протигазів
        Умови:  рій одягає протигази згідно правил, команду «Гази !» подає ройовий, час фіксується по останньому, надається 3 спроби, результатом буде кращий час серед 3-х спроб.
        Спорядження: стіл, 6 протигазів, секундомір, протокол, ручка.
__________________________________________________________________________
2-й етап              Медико-санітарна підготовка  (теорія)
          Умови: команда отримує запитник-протокол з ручкою, на протязі певного часу (5-8 хв.) виконує тестові завдання, робота перевіряється згідно шаблону, результатом є кількість правильних відповідей.
         Спорядження: запитник тестових завдань, ручка, шаблон правильних відповідей.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3-й етап               Пожежна безпека
           Умови: ТЕОРЕТИЧНИЙ КУРС – команда відповідає на поставлені запитання;
                         ПРАКТИЧНИЙ КУРС – команда проходить смугу перешкод «Транспор-тування потерпілого різними способами»  (на ношах, на руках  2-х учасників, на плечах 1-го учасника, способом «Тачка»), довжина етапів – 10 метрів, спосіб пересування – човниковий біг; результатом є кількість правильних відповідей, плюс, 1 бал за кожен чисто пройдений етап.
           Спорядження: запитник, ручка, протокол, розмітка обмежувальних ліній, ноші.
_________________________________________________________________________
4-й етап                 ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ
            Умови: команда отримує запитник-протокол з ручкою, на протязі певного часу (5-8 хв.) виконує тестові завдання, перевіряє згідно шаблону, результатом є кількість правильних відповідей.  У запитник включаються тестові запитання з розділів програми ЗВ для 10-го класу «ЗСУ на захисті Вітчизни» та «Міжнародне гуманітарне право»
            Спорядження: запитник тестових завдань, ручка, шаблон правильних відповідей.
__________________________________________________________________________
5-й етап                   Стрільба з пневматичної гвинтівки
             Умови: у змаганнях приймають участь 2-є учасників  (хлопець –дівчина), по команді керівника стрільби учні виконують вогневі завдання з опори лежачи; по мішені з буквою «П» проводиться 3 пристрілочні постріли, по мішені з буквою «З» проводиться 5 залікових пострілів. Після пристрілочних пострілів дається команда «До мішеней !» для корекції подальшої стрільби. Кожне попадання у чорне «яблучко» залікової мішені оцінюється 1 балом. Результатом є сумарне попадання двох учасників у чорне «яблучко» залікової мішені.
             Спорядження: каремати -2 шт., опори-2 шт., щити для кріплення мішеней-2 шт., пневматичні гвинтівки- 2шт.,патрони,  мішені, протокол, ручка.
__________________________________________________________________________
6-й етап              Тактико-технічні характеристики стрілецької зброї (АК-74, ТОЗ-8,ІЖ-38)
             Умови: у змаганні «Розборка – зборка автомата» беруть участь 2-є учасників (хлопець – дівчина). Команді дається одна тренувальна і 1 залікова спроби. Залікова спроба починається за командою ройового «Розборку – зборку автомата почати!». Один з учасників є наглядачем правильного порядку розборки-зборки, при порушенні порядку виправляє помилку шляхом підказки. Змагання проходить у формі естафети: розборка – розборка –зборка – зборка. Результатом змагань є час (система оцінювання – 2 кращі результати – 10 балів, наступні 2 – 9 балів і т.д.).  Решта  учасників рою виконують тестові завдання, де кожна правильна відповідь – один додатковий бал;
             Спорядження: підстилка-2 шт., автомати Калашникова-2 шт., планшет «розборка – зборка АК», протокол, ручка-2 шт., запитник-протокол.
__________________________________________________________________________
7-й етап                     Шифрований лист
                            Умови: учасники гри вивчають знаки в терені, знаходять лист, розшифровують його за допомогою «ключа». За кожне розшифроване у тексті слово рій отримає по 1-му балу.
                             Спорядження: знак «Лист до тебе…», таблиця знаків,  захований лист, ключ, шифрований лист, протокол,ручка.

_________________________________________________________________________
8-й етап                     Музичний «Патріотичні пісні»
                Умови:  на етапі учасники мають пригадати якомога більше пісень на задану тему та проспівати їх перші куплети. Заліковими є 10 пісень. За знання більше10-и пісень – команда нагороджується додатковим балом
                Спорядження: протокол, ручка.
__________________________ _______________________________________________
9-й етап                      Історичний  «Історія розвитку українського війська»
                Умови:  завданням є розставлення карток у хронологічному порядку по заданих темах: князі, гетьмани, президенти, міністри оборони, кораблі, танки, стрілецька зброя, армії, організаційні структури війська, тактика бойових дій. Кожна правильна відповідь оцінюється 1балом.
                 Спорядження: картинки, протокол, ручка.
_________________________________________________________________________
П         Е       Р       Е       Р       В       А          (10 хвилин)

10-й етап                       Топографічний «Азимут»
                 Умови: Завдання полягає у визначенні 10-и азимутів на задані предмети (макети з цифрами). Зараховується азимут з похибкою до 3-х  градусів. Правильна відповідь оцінюється 1 балом.
                  Спорядження: компас,  підставка для компаса,  стовпці з цифрами, лінійка, протокол, ручка, шаблон правильних відповідей.
__________________________________________________________________________

11-й етап                     Стройова підготовка «Одиночна»
                    Умови: ройовий або суддя подає персональні команди кожному учаснику рою. У перелік команд входять: вихід з строю, повороти на місці, хід «ламаною лінією» з обовязковим поворотом («Кругом – руш!»), підхід до начальника, доповідь, повернення в стрій. Безпомилкове виконання учасником стройових прийомів – 2 бали; до 5-ти помилок – 1 бал.
                     Спорядження: обмежувальний шнур або крейда, перелік команд ройового, протокол, ручка.
__________________________________________________________________________

12-й етап                     Стройова підготовка «Ройова»
                    Умови: рій у повному складі виконує команди судді (Ставай,  У дві шеренги ставай, В одну шеренгу ставай, В дві колони ставай, В одну колону ставай, хід стройовим кроком з відданням військової честі, стройова пісня. Кожен правильно виконаний рух оцінюється 1 балом, два останні – 2 балами.
                     Спорядження: перелік подачі команд, протокол, ручка.
__________________________________________________________________________
13-й етап                     Гра Кіма «Запамятовування»
                     Умови: команді для запамятовування  дається 20 предметів та 1 хвилина. На протязі 5 хвилин команда записує згадане. Кожен відтворений в памті предмет оцінюється 0,5 бала.
                      Спорядження: планшет з ілюстраціями, протокол, ручка.
__________________________________________________________________________
П         Е       Р       Е       Р       В       А          (10 хвилин)

14-й етап                     Туристська техніка
                        Умови: команда з 6 учасників (з них 2 дівчини) повинна вміти одягнути    страхувальну систему і грудну вязку,  та пройти наступні наведені суддями етапи:підйом по схилу (на «прусіку»), переправа по жердинах через болото, навісна переправа через річку, спуск по схилу(на «прусіку»), переправа через яр по паралельних мотузках, в’язання трьох вузлів по схемах (прямий, серединний провідник, зустрічний). Змагання проводяться у формі естафети         
                         Спорядження: наведена траса, системи, в’язки з «прусіками» – 2 шт., карабіни, каски, шість шнурів для в’язання вузлів, схеми в’язання вузлів, жердини, протокол, ручка, секундомір.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
15-й етап                     Реклама на тему «Наша армія»
                          Умови: на етапі команда отримує аркуш паперу, олівці, тему та виконує роботу на зразок армійського бойового листка. Краща робота отримує найвищу оцінку (10 балів).
                          Спорядження: Аркуш, олівці,  гумка, протокол, ручка, тверда підставка.
_________________________________________________________________________
16-й етап                     Ройова атрибутика
                          Умови: рій придумує собі назву, бойовий клич-девіз (у формі вірша або «крилатого» вислову), ройове знамено, емблему,  форму одягу. Кожен вид атрибутики оцінюється 2-ма балами; неякісна робота – 1 бал.
                          Спорядження: аркуш, кольорові олівці, держак, степлер, скотч, клей, ручка, протокол.
_________________________________________________________________________
17-й етап                     Легка атлетика (естафета 6 по 30 м)
                          Умови: рій передає естафетний атрибут один одному до фінішу. Оцінювання проходить згідно результатів (наприклад: три останні результати – 1 бал, три передостанні – 2 бали, і т.д.)                        
                           Спорядження:  свисток, секундомір, протокол.
_________________________________________________________________________
18-й етап                     Метання гранати на дальність
                          Умови: рій метає гранату Ф-1 на дальність. Результати учасників додаються. Три найнижчі суми оцінюються одним балом, наступні три – двома і т.д.   
                          Спорядження: розмітка поля для метання гранати на дальність, 4гранати – 4 шт., протокол, ручка, калькулятор.
_________________________________________________________________________

19-й етап                     Метання гранати (тенісного м’яча) на влучність
                          Умови: рій метає тенісний м’ячик на влучність. Результатами є кількість влучень з трьох спроб   
                          Спорядження: поле для метання гранати на влучність, гранати (тенісні м’ячі) – 3 шт., протокол, ручка.
_________________________________________________________________________

20-й етап                     Гімнастичні вправи
                          Умови: рій виконує наступні вправи: підтягування – 2 учасники, підйом з переворотом(передній) – 2 учасники, згинання та розгинання рук в упорі лежачи – 2 учасники (дівчата). Результати учасників додаються. Три найнижчі суми оцінюються одним балом, наступні три – двома і т.д.   
                          Спорядження: перекладина, протокол, ручка, калькулятор.
_________________________________________________________________________




                ОБІД   (13-00 – 14-00 год.)




                Теренова гра     «Зелена Пядка» - добре діло (14-00 – 15-30 год)
                             Умови: Командам видається аркуш і ручка. У суддів на одній або двох з долонь забражена літера. Завданням є збір 11 літер, з яких потрібно скласти слово.  Складене слово та знайдені літери учасники здають секретарю змагань. Для того, щоб суддя відкрив долоню – необхідно виконати добре діло. Команда, яка порушує правило чесної гри – знімається із змагань. Команди, які повністю виконали завдання – отримують 15 балів, інші – згідно кількості знайдених літер.
                             Спорядження: бейджики або повязки, маркер, аркуші, ручки, перелік добрих діл.
                           
                 Ватра «Весела історична» (16-00 – 17-30 год.)
                              Умови: на історичну тематику рої готують виступ агітбригад тривалістю до 2-х хвилин. Форма викладення історичної інформації – довільна (цікаві новини, рольова гра, інсценізація бойових дій, коломийки, пантомімо, інсценізація пісні тощо). Княжа доба – Бистрицький кущ , Козацька доба  - Ланчинський кущ, Січові Стрільці – Тисменичанський кущ, УПА – Делятинський кущ, Сучасні Збройні Сили – м. Надвірна. Результатом є гучність оплесків слухачів. Максимальний бал – 30 болів.  Виступ першої команди оцінюється 15 балів, решта згідно порівняння.

                      Підбиття підсумків  (17-30 – 18-00 год.)
-         Загальне шикування
-         Оголошення результатів
-         Зняття прапора
-         Молитва за Україну
                    
             Розїзд учасників     (18-00 год.)